しーまブログ 日記/一般瀬戸内町 ブログがホームページに!しーま新機能のお知らせ! さばくる~イベント情報受付中!~
QRコード
QRCODE
アクセスカウンタ
読者登録
メールアドレスを入力して登録する事で、このブログの新着エントリーをメールでお届けいたします。解除は→こちら
現在の読者数 0人
プロフィール
サル年 武ちゃん
サル年 武ちゃん
行政書士・宅建士として地域貢献を考えています。

2021年01月20日

私の親友(高血圧)(笑)My best friend (high blood pressure) (laughs)

   私の親友(高血圧)(笑)

 今から20年前、44~45歳の頃、高血圧と診断されて処法していますが、ほとんど治りません。薬は3種類。だんだん強い薬に変えているのですが、中々良くなりません。この5年間のへき地診療所での血圧測定の平均値は90/150くらいです。もちろん薬を飲んでいます。体調は絶好調です。元々母方が血圧が高いので体質もあるかもです。薬を飲んでいるので、安心して日常が過ごせています。
 体重を10年間くらい5㎏減量していましたが、ほとんど効果なし。塩分も控えめの食事をしていますが、効果はあまり感じられません。血圧を下げるのは、本当に難しいですね。冬場は特に血圧は上がります。
 ところがですね、去年3月に仕事をやめて、酒もやめました(次、飲むまで)
診療所に薬をもらいに行きました。6月、8月、10月なんと血圧80/130でした。12月は、又もとに戻っていました。理由はわかりません。
 今、恐る恐る我が家の血圧計で測ると80/137。だいたい1回目がいい数字がでます。全く血圧計を信用していませんでしたが、やっぱり機械はある程度正しいと最近感じています。朝晩とか日中とか、色々言いますが、高い時は何時、測っても高いような気がします。血圧を下げる方法は、わかりません。
 しかし、家族のためにも、自分のためにも健康が1番です。倒れたら元も子もありません。薬を飲んでいれば、大丈夫ですよ。

 お さ か  な  す き    や  ね (食事が1番大事です)
 茶 魚 海藻 納豆 酢 キノコ類 野菜 ネギ類


https://www.bing.com/videos/search?q=%e3%81%93%e3%81%86%e3%81%91%e3%81%a4%e3%81%82%e3%81%a4&&view=detail&mid=B5697C175D405639FB31B5697C175D405639FB31&&FORM=VRDGAR

My best friend (high blood pressure) (laughs)

Twenty years ago, when I was 44 to 45 years old, I was diagnosed with hypertension and treated it, but it hardly heals. There are three types of medicine. I'm gradually changing to a stronger drug, but it doesn't improve. The average blood pressure measurement at remote clinics over the last five years is around 90/150. Of course I am taking medicine. I'm in great shape. Since the mother's blood pressure is originally high, she may have a constitution. Since I am taking medicine, I can spend my daily life with peace of mind.
I had lost 5kg for about 10 years, but there was almost no effect. I eat a low-salt diet, but I don't feel much effect. It's really difficult to lower blood pressure. Blood pressure rises especially in winter.
However, I quit my job last March and quit drinking (until I drink next time).
I went to the clinic to get some medicine. In June, August and October, my blood pressure was 80/130. December was back again. I do not know why.
Now, when I measure it with my blood pressure monitor, it is 80/137. About the first time you get a good number. I didn't trust the sphygmomanometer at all, but I recently feel that the machine is correct to some extent. I say various things such as morning and evening and daytime, but when it is high, I feel that it is high even if I measure it. I don't know how to lower my blood pressure.
However, health is the best for both my family and myself. If you fall, you will have neither a former nor a child. If you are taking medicine, you'll be fine.

Saka, Suki, and Ne (meals are the most important)
Tea, fish, seaweed, natto, vinegar, mushrooms, vegetables, green onions

私の親友(高血圧)(笑)My best friend (high blood pressure) (laughs)

私の親友(高血圧)(笑)My best friend (high blood pressure) (laughs)

私の親友(高血圧)(笑)My best friend (high blood pressure) (laughs)




Posted by サル年 武ちゃん at 11:15│Comments(2)
この記事へのコメント
私は 気圧の関係も 結構影響ありますよ~
気温や 天気の影響もあったりします(*´ω`*)
Posted by こぐまこぐま at 2021年01月25日 10:38
いつもいつもありがとうね。
ネタがなくなり、落ち込んでおります。
今年の私の目標は、美味しい弁当をこぐまさんちに買いに行くことです(^^♪
Posted by サル年 武ちゃんサル年 武ちゃん at 2021年01月26日 10:54
上の画像に書かれている文字を入力して下さい
 
<ご注意>
書き込まれた内容は公開され、ブログの持ち主だけが削除できます。

削除
私の親友(高血圧)(笑)My best friend (high blood pressure) (laughs)
    コメント(2)